We plaatsen noodzakelijke cookies voor het gebruik van deze website. Graag zouden we ook cookies plaatsen waarmee we advertenties op social media persoonlijker en relevanter kunnen maken. Vindt u dat goed? Lees er meer over in onze cookieverklaring.
Meestal heeft u hier geen last van, maar soms is er technisch onderhoud nodig.
Daarom is Mijn pensioenschoonmaak van zaterdagmiddag 9 december 12:00 tot uiterlijk zondagmiddag 10 december 14:00 niet beschikbaar.
Pensioenschoonmaak.nl blijft wel beschikbaar.
Excuses voor het ongemak.
Wij doen ons best u zo goed mogelijk te helpen. Wij beantwoorden uw vragen en leggen uw pensioen zo goed mogelijk uit. Bent u deelnemer en heeft u een klacht over uw pensioen bij Pensioenfonds Schoonmaak? Dan kunt u uw klacht aan ons doorgeven.
Uw klacht per e-mail sturen
Gebruik het contactformulier en kies het onderwerp 'ik heb een klacht'.
Uw klacht per brief sturen
Pensioenfonds Schoonmaak
t.a.v. het klantteam
Postbus 637
1000 EE Amsterdam
Wanneer krijgt u antwoord van ons?
Binnen 2 werkdagen sturen wij u een bevestiging. Hierin staat dat wij uw klacht gelezen hebben. Daarna proberen wij binnen 10 werkdagen uw klacht op te pakken. U krijgt dan in een e-mail of brief antwoord van ons.
Neem dan contact op met de Ombudsman Pensioenen.
Ombudsman Pensioenen
Bel eerst met de Ombudsman Pensioenen. Daarna weet u of de Ombudsman de klacht in behandeling neemt.
Let op: Wilt u uw klacht naar de Ombudsman Pensioenen sturen? Dat kan alleen als u deelnemer bent en u niet tevreden bent met de eindbeslissing van Pensioenfonds Schoonmaak.
Ga naar de website Ombudsman Pensioenen
Bent u werkgever?
Dan kunt u geen klacht indienen bij de Ombudsman Pensioenen.
In onze klachtenrapportage leest u wat wij met uw klachten hebben gedaan. En wat wij hebben besloten.