Een klacht doorgeven

Wij doen ons best u zo goed mogelijk te helpen. Wij beantwoorden uw vragen en leggen uw pensioen zo goed mogelijk uit. Heeft u een klacht over het pensioen bij Pensioenfonds Schoonmaak? Dan kunt u uw klacht bij ons neerleggen.

Iedere uiting van ontevredenheid die u bij ons meldt, zien wij als een klacht. Wij nemen in dat geval altijd contact met u op. En zorgen ervoor dat uw klacht netjes wordt afgehandeld. Dat gebeurt in drie stappen.

Stap 1. U dient een klacht in

U kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen. Stuurt u ons een bericht via het contactformulier? Kies dan voor het onderwerp ‘ik heb een klacht’.

Of stuur een brief naar:

Pensioenfonds Schoonmaak
t.a.v. het klantteam
Postbus 637
1000 EE Amsterdam

Zet altijd uw adres, telefoonnummer, klantnummer en uw e-mailadres in de brief. Uw klantnummer vindt u op uw pensioenpost. Ook ziet u het klantnummer als u inlogt in MijnPensioenschoonmaak.

Binnen 2 weken sturen wij u een bevestiging. Hierin staat dat wij uw klacht gelezen hebben. U krijgt dan uiterlijk 12 weken na het indienen van de klacht antwoord van ons. Het antwoord ontvangt u in een brief of e-mail. Vragen wij u om meer informatie over uw klacht? Dan duurt de afhandeling langer.

Natuurlijk doen we er alles aan om uw klacht op een goede manier op te lossen. Toch komt het soms voor dat we er samen niet uitkomen. Neem dan contact op met de Geschilleninstantie Pensioenfondsen (GIP). GIP bemiddelt kosteloos tussen pensioenfondsen en hun deelnemers. Het is een onafhankelijke organisatie. De Ombudsman Pensioenen maakt sinds 1 januari 2024 onderdeel uit van GIP. U vindt meer informatie op geschilleninstantiepensioenfondsen.nl.

Let op: Wilt u uw klacht naar GIP sturen? Dat kan alleen als u niet tevreden bent met de eindbeslissing van Pensioenfonds Schoonmaak. Bent u een schoonmaakwerkgever? Dan kunt u geen klacht indienen bij GIP.

Ook kunt u altijd naar de rechter stappen. Hier zijn wel kosten aan verbonden. In sommige gevallen kunt u die kosten (voor een deel) vergoed krijgen. Bijvoorbeeld als u hiervoor een rechtsbijstandverzekering heeft die dit vergoedt. Of als u lid bent van een vakbond die de kosten (voor een deel) wil betalen.

In onze klachtenrapportage leest u wat wij met uw klachten hebben gedaan. En wat wij hebben besloten.