Wij willen jullie nóg beter leren kennen!

14 februari 2023

In juni 2022 deed Pensioenfonds Schoonmaak een online onderzoek. We wilden graag weten wat jullie van ons vonden. Wat doen we goed? En wat kan beter? We waren erg blij met de antwoorden, bedankt! 

Maar we kregen ook nieuwe vragen...

Daarom hebben we 8 deelnemers uitgenodigd. Zij hadden in juni meegedaan aan ons onderzoek. We hebben hun vragen gesteld over 5 belangrijke onderwerpen. Benieuwd naar wat zij zeiden? Lees snel verder!

asdasd

1. BPF Schoonmaak als pensioenfonds

Deelnemers zien ons als hun pensioenfonds omdat:

  • We maken het makkelijk: het pensioen wordt door ons geregeld.
  • We zetten geld opzij voor later: zo wordt het aan niets anders uitgegeven.
  • We geven een helpende hand: pensioen is niet makkelijk. We leggen het goed uit.

Maar we kunnen niet alles in de hand hebben. Bijvoorbeeld hoe het met de economie gaat. En met beleggingen. Deze risico's geven zorgen bij sommige deelnemers.

2. BPF Schoonmaak begrijpt wat er nodig is

Deelnemers vinden het belangrijk dat wij het pensioen regelen. We weten wat nodig is voor een goed pensioen later. Sommigen maken zich hier zorgen om. De schoonmaak is namelijk hard werken. Wat als er niet meer gewerkt kan worden? Is er dan wel genoeg pensioen? Ze vinden het belangrijk dat wij hier aandacht aan geven.

3. Vertrouwen in BPF Schoonmaak

Deelnemers zeggen soms veel en soms minder vertrouwen in ons te hebben. Dit komt door:

  • Het delen van informatie: dit doen we open en eerlijk. Zo blijft iedereen op de hoogte. Maar dit kan uitgebreider.
  • Hoe het gaat met de economie: dit heeft invloed op het vertrouwen. Is er later wel genoeg pensioen? 
  • Ervaringen met ons als pensioenfonds: er zijn weinig slechte ervaringen. Dit zorgt voor vertrouwen.

4. Informatie die BPF Schoonmaak deelt

Deelnemers vinden de informatie die wij delen goed. Vooral de informatie over hun eigen situatie. Maar er is altijd ruimte voor verbetering. Zo vinden deelnemers het belangrijk dat iedereen ons begrijpt. Dit kunnen we beter doen door meer in gesprek te gaan. Meer beeld en video's te gebruiken.

5. BPF Schoonmaak en vakantiegeld

Deelnemers zijn blij als ze horen dat ze vakantiegeld krijgen. De meeste ontvangen dit het liefst 1 keer in het jaar. Een klein deel liever per maand.

Wilt u met ons meedenken?

Heeft u ideeën hoe wij u nog beter kunnen helpen? Meld u dan aan voor ons klantpanel.

Bron: kwalitatief verdiepend onderzoek naar aanleiding van online relationeel klanttevredenheidsonderzoek. Uitgevoerd door marktonderzoeksbureau MWM2, rapportage november 2022.