We plaatsen noodzakelijke cookies voor het gebruik van deze website. Graag zouden we ook cookies plaatsen waarmee we advertenties op social media persoonlijker en relevanter kunnen maken. Vindt u dat goed? Lees er meer over in onze cookieverklaring.
Meestal heeft u hier geen last van, maar soms is er technisch onderhoud nodig.
Daarom is Mijn pensioenschoonmaak van zaterdagmiddag 9 december 12:00 tot uiterlijk zondagmiddag 10 december 14:00 niet beschikbaar.
Pensioenschoonmaak.nl blijft wel beschikbaar.
Excuses voor het ongemak.
Het kan gebeuren dat wij uw pensioen niet goed hebben berekend en dat we uw pensioen moeten verhogen.
Heeft u te weinig pensioen gekregen? Dan corrigeren wij dit meteen vanaf de volgende betaaldatum. Wij sturen u dan een brief. Ook krijgt u een nabetaling. U krijgt dan het pensioen dat u te weinig heeft gekregen alsnog op uw rekening. Deze nabetaling kan wel gevolgen hebben voor uw aangifte inkomstenbelasting of toeslagen.
Wanneer u een nabetaling van ons krijgt, kan dit gevolgen hebben voor uw aangifte inkomstenbelasting. Deze kan stijgen, omdat uw jaarinkomen door de nabetaling hoger wordt.
Een nabetaling kan ook gevolgen hebben voor uw toeslagen. Bijvoorbeeld uw huur- of zorgtoeslag. Door de nabetaling krijgt u een hoger pensioen. Hierdoor is uw toeslag of andere uitkering misschien te hoog vastgesteld. De Belastingdienst kan dan later geld aan u terugvragen. Uw recht op toeslagen kan ook helemaal vervallen.
U kunt gratis bellen met de BelastingTelefoon 0800-0543. Vraag de Belastingdienst de nabetaling ‘als bijzonder inkomen buiten beschouwing te laten voor de huurtoeslag’. Als de Belastingdienst hiermee instemt, telt de nabetaling niet mee in het toetsingsinkomen voor de huurtoeslag.
Heeft u te weinig pensioen gekregen? Of bent u het niet eens met onze beslissing over de nabetaling? Dan kunt u een klacht indienen.