We plaatsen noodzakelijke cookies voor het gebruik van deze website. Graag zouden we ook cookies plaatsen waarmee we advertenties op social media persoonlijker en relevanter kunnen maken. Vindt u dat goed? Lees er meer over in onze cookieverklaring.
Meestal heeft u hier geen last van, maar soms is er technisch onderhoud nodig.
Daarom is Mijn pensioenschoonmaak van zaterdagmiddag 9 december 12:00 tot uiterlijk zondagmiddag 10 december 14:00 niet beschikbaar.
Pensioenschoonmaak.nl blijft wel beschikbaar.
Excuses voor het ongemak.
We wilden graag weten hoe werknemers over ons denken. Daarom gingen we met 8 van hen in gesprek. Over wat er goed gaat én wat er beter kan. Wat zij zeiden? Dat leest u hier.
In juni 2022 deed BPF Schoonmaak een online onderzoek (2022). We verwerkten de resultaten in onze plannen. Toch hadden we nog vragen. Daarom nodigden we 8 werknemers uit, die ook meededen aan het onderzoek in juni. Zij gaven hun mening over 5 belangrijke onderwerpen.
Werknemers zien ons als hun pensioenfonds omdat:
Geen grip op hun vermogen ervaren sommigen als een nadeel. Ze zijn bang dat ze minder krijgen dan waar ze recht op hebben. Bijvoorbeeld door politieke veranderingen.
Werknemers willen vooral dat wij een goede pensioenuitkering voor hen regelen. Veel gaan ervan uit dat wij weten wat nodig is om dit te bereiken. Een deel geeft aan dat het fonds geen oog heeft voor hoe zwaar schoonmaakwerk is. Zij missen bijvoorbeeld speciale regels voor eerder stoppen met werken en vergoedingen bij ziekte of fysieke klachten.
Werknemers zeggen soms veel en soms minder vertrouwen in ons te hebben. Dit komt door:
Werknemers zijn tevreden met onze informatie. Vooral over hun persoonlijke pensioensituatie. Er is nog wel ruimte voor verbetering. Zo is er behoefte aan persoonlijke gesprekken, meer beeld en video's.
Werknemers zijn blij als ze horen dat ze vakantiegeld krijgen wanneer ze met pensioen zijn. De meesten ontvangen dit het liefst 1 keer in het jaar. Een klein deel liever per maand.
Wij vinden de mening van uw werknemer belangrijk. Daarom zijn we blij met alle antwoorden. Zo leren we elkaar beter kennen. En kunnen wij ons verbeteren. De komende tijd bekijken en bespreken we de resultaten.
Bron: kwalitatief verdiepend onderzoek naar aanleiding van online relationeel klanttevredenheidsonderzoek. Uitgevoerd door marktonderzoeksbureau MWM2, rapportage november 2022.