Signaal 702 'IKV niet geleverd' oplossen

Signaal 702 geeft aan dat wij een inkomstenverhouding voor een werknemer niet (goed) hebben ontvangen. U ziet dit signaal als u niet heeft aangeleverd voor deze werknemer. Of als u wel heeft aangeleverd, maar met een onverwerkbare levering. Hieronder helpen we u graag stap voor stap om vast te stellen welke werknemer ontbreekt en wat u doet om dit op te lossen.

question-step-66b0a9fee3
Weet u al over welke werknemer(s) het signaal gaat?
question-step-49d341c5ce
Is de werknemer uit dienst getreden?
final-step-d8cf2bacfd

Geef aan ons door dat uw werknemer uit dienst is

Levert u aan via het Selfservice Werkgevers Portaal? Dan regelt u de uitdienstmelding ook via het SWP. Als u aanlevert via een softwarepakket voert u hier de goede uitdiensttredingsdatum door. Lever vervolgens de IKV opnieuw aan.

In sommige softwarepakketten is dit lastig. Bijvoorbeeld omdat uw werknemer al in een vorig boekjaar uit dienst trad. U kunt uw werknemer ook via het SWP uitdienst melden. Zorg wel dat u dit ook nog doorvoert via uw softwarepakket. Anders ontstaat het signaal opnieuw bij uw volgende levering.

Als u via het Selfservice Werkgevers Portaal dit signaal wilt oplossen volgt u deze stappen. Of download onze handleiding 'uit dienst melden'.

  1. Selecteer het juiste aansluitnummer. 
  2. Ga naar het tabblad 'Dashboard' en kies het juiste loontijdvak
  3. Klik op de button 'ontbrekend'.
  4. Klik op de werknemer die u uit dienst wilt melden.
  5. Geef de einddatum in en ga verder. Indien gevraagd klikt u op de calculator achter de premiegrondslag. Afhankelijk van de opgegeven datum ziet u ook loongegevens en producten. Bijvoorbeeld als de wijziging gedurende een loontijdvak in gaat. U wijzigt dan de gegevens naar rato en niet voor de gehele periode.
  6. Klik vervolgens op 'opslaan'.
  7. Vergeet niet om de levering in te zenden, ga naar het tabblad 'Leveringen'.
  8. Selecteer de levering met de juiste aanmaak datum en de status 'door u te bewerken'.
  9. Klik op de button 'zend in', en bevestig nogmaals met 'zend in'.
final-step-f484fa5365

Lever de IKV alsnog aan

Als uw werknemer nog in dienst is levert u de IKV alsnog aan. Een IKV opnieuw aanleveren doet u via uw softwarepakket of het Selfservice Werkgevers Portaal.

Heeft u deze IKV wel aangeleverd voor deze inkomstenperiode en krijgt u toch dit signaal? Dan was de levering met deze inkomstenverhouding onverwerkbaar. Lever deze inkomstenverhouding opnieuw aan. Dit kunt u direct via het Selfservice Werkgevers Portaal doen, via het tabblad 'Dashboard'.

final-step-c02e6455e2

Zoek signaal 702 op in het Selfservice Werkgevers Portaal

Log in op het Selfservice Werkgevers Portaal. Ga naar het tabblad 'Signalen'. Filter op signaalcode 702 en als u deze weet de periode waarvoor de IKV ontbreekt. Klik nu op 'zoek'. U ziet nu alle openstaande 702-signalen voor deze periode. 

Klik nu op het signaal voor meer details.

Ga nu verder met dit stappenplan om het signaal op te lossen.