Levert u aan via het Selfservice Werkgevers Portaal? Dan regelt u de uitdienstmelding ook via het SWP. Als u aanlevert via een softwarepakket voert u hier de goede uitdiensttredingsdatum door. Lever vervolgens de IKV opnieuw aan.
In sommige softwarepakketten is dit lastig. Bijvoorbeeld omdat uw werknemer al in een vorig boekjaar uit dienst trad. U kunt uw werknemer ook via het SWP uitdienst melden. Zorg wel dat u dit ook nog doorvoert via uw softwarepakket. Anders ontstaat het signaal opnieuw bij uw volgende levering.
Als u via het Selfservice Werkgevers Portaal dit signaal wilt oplossen volgt u deze stappen. Of download onze handleiding 'uit dienst melden'.
- Selecteer het juiste aansluitnummer.
- Ga naar het tabblad 'Dashboard' en kies het juiste loontijdvak
- Klik op de button 'ontbrekend'.
- Klik op de werknemer die u uit dienst wilt melden.
- Geef de einddatum in en ga verder. Indien gevraagd klikt u op de calculator achter de premiegrondslag. Afhankelijk van de opgegeven datum ziet u ook loongegevens en producten. Bijvoorbeeld als de wijziging gedurende een loontijdvak in gaat. U wijzigt dan de gegevens naar rato en niet voor de gehele periode.
- Klik vervolgens op 'opslaan'.
- Vergeet niet om de levering in te zenden, ga naar het tabblad 'Leveringen'.
- Selecteer de levering met de juiste aanmaak datum en de status 'door u te bewerken'.
- Klik op de button 'zend in', en bevestig nogmaals met 'zend in'.