Betalen

Lees meer over hoe en wanneer u uw facturen betaalt.
U kiest zelf hoe u uw facturen betaalt
- automatische incasso (meest gekozen)
- iDEAL
- overschrijving
Betalen via automatische incasso
- U betaalt altijd op tijd
- U betaalt 45 dagen na het einde van het loontijdvak
- U betaalt alleen premiefacturen via automatische incasso;
Alle andere facturen moet u zelf overboeken
Betalen via iDEAL
- U betaalt simpel en snel
- U hoeft geen betaalkenmerk over te nemen in de betaling
- U kunt facturen betalen tot een maximum van € 50.000,00
Betalen via overschrijving
Gebruik voor uw betalingen het rekeningnummer: NL81 ABNA 0481 7262 25 t.n.v. Stichting Derdengelden APG inz. SGB.
De betaaltermijn hangt af van uw betaalmethode:
Betaalmethode | Betaaltermijn |
---|---|
Via overschrijving of iDEAL: | binnen 14 dagen na ontvangst factuur |
Via automatische incasso: | 45 dagen na het einde van het loontijdvak |
Als u een factuur ontvangt, heeft u 14 dagen om uw factuur te betalen. We leggen u uit wat het voor u betekent als u niet op tijd betaalt:
- Stap 1. U ontvangt een betaalherinnering
U ontvangt een betaalherinnering omdat uw factuur niet voor de vervaldatum betaald is. U heeft 7 dagen om alsnog te betalen. Nadat u heeft betaald, ontvangt u nog een aparte factuur voor de betaalrente. - Stap 2. U ontvangt een tweede betaalherinnering
- U ontvangt een tweede betaalherinnering omdat uw factuur nog steeds niet is betaald. U heeft 7 dagen om alsnog te betalen. Nadat u betaald heeft, ontvangt u nog een aparte factuur voor de betaalrente.
- Stap 3. Overdracht aan incassobureau
Heeft u ook na het ontvangen van twee betaalherinneringen nog niet betaald? Dan neemt het incassobureau de openstaande facturen van BPF Schoonmaak over. Hier zijn kosten aan verbonden. Die kosten komen volledig voor uw rekening.
Bekijk het overzicht van de incassokosten
Hoofdsom | Percentage incassokosten |
---|---|
tot en met € 2.500,00
|
15% met een minimum van € 40,00
|
€ 2.501 tot en met € 5.000,00
|
10%
|
€ 5.001 tot en met € 10.000,00
|
5%
|
€ 10.001 tot en met € 200.000,00
|
1%
|
meer dan € 200.000,00
|
0,5% met een maximum van € 6.75,00 |
Hoofdsom | Incassokosten (exclusief btw) |
---|---|
tot € 250,00 | € 37,00
|
€ 250,00 tot € 500,00
|
€ 75,00
|
€ 500,00 tot € 1.250,00
|
€ 150,00
|
€ 1.250,00 tot € 2.500,00
|
€ 300,00
|
€ 2.500,00 tot € 3.750,00
|
€ 450,00
|
€ 3.750,00 tot € 5.000,00 | € 600,00
|
meer dan € 5.000,00
|
15% van de hoofdsom |
- U kunt 1x per 12 maanden een betalingsregeling aanvragen.
- U heeft geen openstaande vorderingen bij ons incassobureau.
- U komt uw verplichtingen niet na? Dan vervalt de regeling per direct en betaalt u de gangbare incassokosten.
U vraagt de betalingsregeling aan via premies@pensioenschoonmaak.nl.
Bent u bestuurder en verwacht u dat u door financiële problemen de pensioenpremies voor uw werknemers niet meer kunt betalen? Dan is er misschien sprake van blijvende betalingsonmacht. U moet betalingsonmacht bij ons melden. Daarvoor gebruikt u dit formulier. Meldt u de betalingsonmacht niet? Dan kunnen wij u persoonlijk aansprakelijk stellen.