Betalen

Lees meer over hoe en wanneer u uw facturen betaalt.

U kiest zelf hoe u uw facturen betaalt

Dit kan via:
  • automatische incasso (meest gekozen)
  • iDEAL
  • overschrijving

Betalen via automatische incasso

  • U betaalt altijd op tijd.
  • U betaalt 45 dagen na het einde van het loontijdvak.
  • U betaalt alleen premiefacturen via automatische incasso. Alle andere facturen moet u zelf overboeken.
Bij automatische incasso vermelden wij een mandaat ID (betaalkenmerk) in de betaalomschrijving. Hiermee zorgen we voor een veilige verwerking van uw betaling. Als u niet akkoord bent met de afschrijving neemt u contact op met uw bank en vermeldt u dit ID.

Betalen via iDEAL

  • U betaalt simpel en snel.
  • U hoeft geen betaalkenmerk over te nemen in de betaling.
  • U kunt facturen betalen tot een maximum van € 50.000,00.
In de factuur die u per post of e-mail ontvangt ziet u een QR-code. Hiermee betaalt u direct via uw eigen bank.

Betalen via overschrijving

Gebruik als betalingskenmerk uw debiteurnummer en het factuurnummer. Zorg ervoor dat u het betalingskenmerk correct overneemt. Anders kunnen wij uw betaling niet verwerken.

Gebruik voor uw betalingen het rekeningnummer: NL81 ABNA 0481 7262 25 t.n.v. Stichting Derdengelden APG inz. SGB.

De betaaltermijn hangt af van uw betaalmethode:

Betaalmethode Betaaltermijn
Via overschrijving of iDEAL Binnen 14 dagen na ontvangst factuur
Via automatische incasso 45 dagen na het einde van het loontijdvak

Als u een factuur ontvangt, heeft u 14 dagen om uw factuur te betalen. We leggen u uit wat het voor u betekent als u niet op tijd betaalt:

  • Stap 1. U ontvangt een betaalherinnering
    We informeren u dat uw factuur nog niet betaald is. Als u binnen 7 dagen uw factuur betaalt is dat zonder extra kosten.
  • Stap 2. U ontvangt een tweede betaalherinnering
  • U heeft 7 dagen om te betalen zonder extra kosten.
  • Stap 3. Overdracht aan incassobureau
    Heeft u ook na het ontvangen van twee betaalherinneringen nog niet betaald? Dan neemt het incassobureau de openstaande facturen van BPF Schoonmaak over. Hier zijn kosten aan verbonden. Die kosten komen volledig voor uw rekening.

Bekijk het overzicht van de incassokosten

Hoofdsom Percentage incassokosten
tot en met € 2.500,00
15% met een minimum van € 40,00
€ 2.501 tot en met € 5.000,00
10%
€ 5.001 tot en met € 10.000,00
5%
€ 10.001 tot en met € 200.000,00
1%
meer dan € 200.000,00
0,5% met een maximum van € 6.75,00
Voor alle incassodossiers met een ingangsdatum vóór 1 januari 2022 geldt onderstaand tarief:

Hoofdsom Incassokosten (exclusief btw)
tot € 250,00 € 37,00
€ 250,00 tot € 500,00
€ 75,00
€ 500,00 tot € 1.250,00
€ 150,00
€ 1.250,00 tot € 2.500,00
€ 300,00
€ 2.500,00 tot € 3.750,00
€ 450,00
€ 3.750,00 tot € 5.000,00 € 600,00
meer dan € 5.000,00
15% van de hoofdsom
Kunt u een keer niet of niet op tijd betalen? Dan kan een betalingsregeling helpen. Dit zijn de voorwaarden:
  • U kunt 1x per 12 maanden een betalingsregeling aanvragen.
  • U heeft geen openstaande vorderingen bij ons incassobureau.
  • U komt uw verplichtingen niet na? Dan vervalt de regeling per direct en betaalt u de gangbare incassokosten.

U vraagt de betalingsregeling aan via premies@pensioenschoonmaak.nl.

Bent u bestuurder en verwacht u dat u door financiële problemen de pensioenpremies voor uw werknemers niet meer kunt betalen? Dan is er misschien sprake van blijvende betalingsonmacht. U moet betalingsonmacht bij ons melden. Daarvoor gebruikt u dit formulier. Meldt u de betalingsonmacht niet? Dan kunnen wij u persoonlijk aansprakelijk stellen.